Robòtica

Adreçat aP4 – 6è
Grups• Varis grups de robòtica
• Un grup robòtica programació
MaterialTot el material inclòs.
ProfessorsMonitors de Kreative Kids

Descripció i objectius de l’activitat:

Activitat que fomentarà la creativitat, autonomia i sentit analític dels nens a través del joc i la tecnologia.

Robòtica (P4 – 6è)

  • P4 i P5

A educació infantil, utilitzem la construcció de diversos tipus d’estructures i robots com a eines físiques per al desenvolupament de destreses cognitives mitjançant el joc, la creativitat i la resolució de reptes.

Els objectius fonamentals de la Robòtica Educativa es basen en l’enfocament STEAM, mitjançant l’aprenentatge significatiu basat en l’experiència.

  • 1r, 2n i 3r

S’inicia amb l’estudi de conceptes bàsics d’enginyeria, a través de la construcció i la discussió de mecanismes que operen en màquines simples d’ús quotidià. Seguidament, aquests conceptes seran utilitzats en la construcció de robots el funcionament dels quals podrà ser programat per realitzar activitats específiques.

A més de despertar l’interès en les diferents àrees del coneixement científic i tecnològic, a través de les diferents classes, els alumnes s’enfrontaran a reptes científics, matemàtics, de física, d’enginyeria i de l’art.

La manera com proposem cada classe pretén estimular el raonament lògic i el pensament crític en l’alumnat.

La manera com proposem cada classe pretén estimular el raonament lògic i el pensament crític en l’alumnat

  • 4t, 5è i 6è

Robòtica Elemental ofereix un conjunt d’activitats dirigides a l’aprenentatge en construcció i programació amb Lego Mindstorms EV3, aplicant una metodologia STEAM que comporti l’estimulació d’un pensament crític al voltant del disseny i el desenvolupament de robots. El curs abasta des de l’aprenentatge en el disseny i la construcció de mecanismes motoritzats, fins a l’estudi de l’ús i la programació de diferents sensors.

A través d’aquest curs, els alumnes no només s’introduiran al coneixement tècnic d’aquests components, sinó que a més aplicarà aquest coneixement al desenvolupament de projectes amb funcions específiques, des del disseny de comandaments de control, batalles de robots, aplicacions artístiques (robot-art), robots musicals, etc.

Robòtica programació (4t – 6è)

Materials: Ordinadors, Micro:bit, Croc&play i materials diversos addicionals per a les activitats STEAM

Aquest curs és aprendre fonaments bàsics del Disseny Digital i de programació (coding).

Les activitats proposades busquen fomentar la creativitat i combinar el disseny amb la tecnologia digital.

  • Es comença amb una introducció al disseny i la programació per blocs utilitzant Blockly i MakeCode (Microsoft).
  • Amb MakeCode farem disseny digital i també activitats tipus “maker”, en les quals els participants han de dissenyar i crear un artefacte programable.
  • Treballaran el disseny digital 2D utilitzant Scratch (MIT Media Lab). Amb Scratch aprendran a crear i animar personatges, dissenyar historietes interactives, música, art i videojocs, mentre utilitzen un dels programaris de programació per blocs més populars a nivell mundial.
  • Pel disseny en 3D utilitzaran Tinkercad, un conjunt d’eines de disseny digital desenvolupades per a nens i joves puguin dissenyar i crear qualsevol cosa que se’ls acudeixi. Aprendran a programar dissenys en 3D amb blocs de codi. Els objectes dissenyats amb Tinkercad es poden exportar i imprimir a gairebé qualsevol impressora 3D. Entre els avantatges d’aprendre a utilitzar Tinkercad hi ha el fet que ha estat desenvolupat per facilitar l’ús de Autodesk.
  • Aprendran a fer servir algunes de les eines de CoSpaces, un conjunt d’aplicacions que permet dissenyar espais de realitat augmentada i de realitat virtual.