Robòtica

Adreçat aI4 – 6è
GrupsVaris grups
MaterialTot el material inclòs.
ProfessorsTechlab Kids
Sortida alumnes– I4 i I5: Porta AFA c/ Ramon Turró
– 1r, 2n i 3r: Porta AFA c/ Ramon Turró
– 4t, 5e i 6è: Porta primària av/ Bogatell

Descripció i objectius de l’activitat:

Tecnologia i Robòtica First Steps I4 i I5:

Materials:

LEGO Duplo Màquines simples, LEGO Duplo Early Structures, Robot Turtle (Smart Jocs), Cubetto (Primo Toys), Robot Mouse (Recursos d’aprenentatge), LEGO Duplo Bricks, Kapla, materials diversos addicionals per a les activitats STEAM

Generalitats:

Compressió i aprenentatge de la robòtica, les ciències, la tecnologia i la seva immersió a l’art abstracte, des de linici de leducació formal. Programa que inclou: bases denginyeria, visió espacial 2D/3D, funcionament de màquines, coding, programació i robòtica sense ús de dispositius electrònics. Programa global per a tots els alumnes des de I4 a I5, però amb activitats específiques i adequades a cada edat.

  • 1er Trimestre

Comunicació i llenguatge Llenguatge descriptiu i narratiu (inventar històries). Matemàtiques: Números, forma i posició. Art: disseny creatiu i imaginació. Enginyeria: Conceptes bàsics d’estabilitat, equilibri, pes, simetria, moviment

  • 2on Trimestre

Enginyeria i màquines. Palanques. Connexions i empalmaments. Estabilitat, balanç i equilibri. Formes i dimensions. Engranatges i trinquet. Laberints. Números i el seu ús, prematemàtica: introducció a la programació. Intel·ligència espacial: 3D. Unions articulades. Prediccions, probabilitats i lògica.

  • 3er Trimestre

Introducció al pensament computacional i robòtica. Patrons amb activitats desconnectades (Robot Turtle). Coding. Introducció a la programació. Algorismes(Robot ratolí). Robòtica (Robot Cubetto). Seqüències temporals i depuració d‟un programa. Bucles. Subrutines. Inici a la construcció de màquines programables.

Tecnologia i Robòtica Bases 1r a 3r:

Materials:

LEGO Màquines simples, LEGO WeDo 2.0, materials diversos addicionals per a les activitats STEAM

Generalitats:

Enginyeria i tecnologia, coding, programació i robòtica utilitzant LEGO WeDo.

Proposem 3 nivells diferents segons l’experiència.

  • Bases Bàsic

Aquest curs s’inicia amb l’estudi de conceptes bàsics d’enginyeria a través de la construcció i discussió de mecanismes que operen en màquines simples dús quotidià. Seguidament, al 2n i 3r trimestre aquests conceptes seran utilitzats en la construcció de robots el funcionament dels quals podrà ser programat per realitzar activitats específiques.

  • Bases Avançat

Requereix haver cursat Bases Bàsic. L’objectiu principal d’aquest curs és el de aprofundir en l’estudi de màquines motoritzades, la construcció i programació de robots amb LEGO WeDo, així com en lús eficient i adequat de sensors. Conceptes de física, matemàtiques, enginyeria, així com algunes aplicacions al camp de la ciència i l’art, seran discutits mitjançant la construcció i programació de robots complexos.

  • Bases Avançat Superior

Requereix haver cursat almenys Bases Bàsic. En aquest curs el aprenentatge es realitza directament a través de la resolució de petits desafiaments i/o desenvolupament de projectes relacionats amb medicina, biologia, física, etc. A partir de robots preconfigurats, els estudiants hauran de concebre i crear artefactes que permetin al robot fer desafiaments proposats amb èxit.

Tecnologia i Robòtica Elemental 4t a 6è:

Materials:

LEGO Mindstorms EV3, Peces LEGO Technic, materials diversos addicionals per a les activitats STEAM

Generalitats:

Enginyeria i tecnologia, coding, programació i robòtica utilitzant LEGO Mindstorms EV3.

Proposem 3 nivells diferents segons l’experiència.

  • Elemental Bàsic

Aquest curs ofereix un conjunt d’activitats dirigides a l’aprenentatge a la construcció i programació amb Lego Mindstorms EV3, aplicant una metodologia STEAM que comporti a lestimulació dun pensament crític al voltant del disseny i desenvolupament de robots. El curs abasta des de l’aprenentatge en el disseny i construcció de mecanismes motoritzats, fins al estudi de lús i programació de diferents sensors.

Mitjançant aquest curs, els alumnes no només s’introduiran en el coneixement tècnic d’aquests components, sinó que a més aplicaran aquest coneixement al desenvolupament de projectes amb funcions específiques, des del disseny de comandaments de control, batalles de robots, aplicacions artístiques (robot-art), robots musicals, etc.

  • Elemental Avançat

Requereix haver cursat Elemental Bàsic. En aquest curs es pretén amplificar el camp d’actuació de la robòtica aplicada a l’educació STEAM, mitjançant la construcció i programació amb Lego Mindstorms EV3. Mitjançant aquest curs, l’alumnat implementarà els coneixements adquirits prèviament cap a una sèrie de necessitats específiques requerides en el camp d’aplicació de la robòtica a la vida real a les seves competències científiques,
tecnològiques, socials i cooperatives.

Al llarg del curs, s’incidirà en la programació de tasques i funcions complexes per als robots mitjançant l’ús d’operacions matemàtiques avançades, blocs de valor aleatori, interruptors, sincronització de tasques per missatge, etc., alhora que es reforçaran els coneixements adquirits prèviament.

  • Elemental Superior

Curs de nivell superior en robòtica. Requereix haver cursat al menys Elemental Bàsic. L’alumnat desenvoluparà projectes avançats de construcció i programació, resolent reptes sobre taulers, i dissenyant robots aplicats al camp de la ciència.

El curs combina construcció de models pas a pas amb tutorització en la resolució de reptes a els quals l’alumnat haurà d’aplicar els diferents coneixements adquirits a nivells previs. A més del disseny de reptes d’enginyeria, l’alumnat aprendrà sobre programació avançada, tasques amb “My Blocks” i operacions amb ús de dades (variables), indispensables al perfeccionament i autonomia dels robots en les seves tasques o funcions.