Futbol sala

Adreçat a1r – 6è
Grups• Iniciació: 1r i 2n
• Competició: 3r, 4t, 5è i 6è
MaterialCalçat esportiu i roba còmoda. 
ProfessorsCET10
Sortida alumnesPorta principal c/ Ramon Turró

Descripció i objectius de l’activitat:

Nivells:

  • Iniciació (1r -2n)

Té com a objectiu principal divertir-se practicant esport. S’utilitza el joc (especialment cooperatiu) com a eina fonamental per l’aprenentatge i desenvolupament de les habilitats individuals i col·lectives del grup de nens/es. Durant aquests dos anys, es treballa prioritàriament el desenvolupament de les capacitats i tècnica individual de cadascun dels nens/es (domini de la pilota, conducció, passades, xut…).

  • Competició (3r – 6è)

També té com a objectiu principal divertir-se, però alhora es fa un salt molt important en l’enfocament de l’activitat. Passar d’iniciació a competició implica exigir un nivell superior d’esforç als nen/es a l’hora de fer els exercicis, jocs…així com conèixer a fons (a poc a poc i de manera contínua al llarg dels 4 anys) gran part de les particularitats que té el futbol sala (joc d’equip, normes, sistemes de joc, estratègia…). L’objectiu final és aconseguir aplicar correctament als partits setmanals tots els conceptes explicats i posats en pràctica als entrenaments. Tot això, sense deixar de banda el progrés individual de cada nen. Hi ha 2 etapes:

3r i 4t:

Cursos on es fa un treball d’aprenentatge de moltes coses noves. En començar competició, s’ha d’ensenyar al grup de nens/es les normes de la pròpia competició, els diferents sistemes de jocs (col·locació a la pista, funcions de cada posició…). El canvi més radical és haver de jugar partits setmanalment. Així doncs, es tracta d’una etapa amb molts canvis, i on l’objectiu principal és el d’aconseguir una bona adaptació del grup de nens/es a aquests canvis.

5è i 6è:

Una vegada assolits els conceptes bàsics i aconseguit el coneixement i adaptació al sistema de competició i tot el que l’envolta, estem a una fase de perfeccionament de tot el que s’ha après a 3r i 4t. S’augmenta el grau de complexitat en els exercicis i activitats, així com s’introdueixen noves variables dins dels sistemes de jocs explicats, a l’estratègia, etc., per continuar amb el progrés tant individual com col·lectiu del grup.

Futbol sala