Ioga

Adreçat aP4 – 6è
Grups• Grup 1: P4 i P5
• Grup 2: 1r i 2n
• Grup 3: 3r, 4t, 5è i 6è
MaterialRoba còmode
ProfessorsMarisol Cordero

Fonaments de la proposta: 

El excés d’estimulació externa, les llargues jornades d’estudi i l’entrada de les noves tecnologies produeixen dificultats atenció als nens, dificultats per expressar-se i de reconèixer les seves emocions i una sensació de cansament mental que pot pertorbar el procés d’aprenentatge i de creixement.

Tenir espais de inactivitat, descans, respiració conscient i atenció dirigida a través de moviments, ajuda als nens a centrar la consciència en el moment present, re-situant-los en el seu cos com un territori de tornada cap a la consciència i l’observació.

Cultivar les pràctiques contemplatives des de primerenca edat, els ajudarà desenvolupar positivament la capacitat d’escolta de reconèixer-se, a identificar els seus estats d’ànim, els seus emocions, la seva necessitat de comunicar, cultivar la intercepció, és a dir, escoltar allò que senten des de la connexió amb el cos.

La respiració i les activitats que tenen com a objectiu fixar l’atenció cap al cos són grans eines per suavitzar el sistema nerviós i les respostes automatitzades als nens en edat escolar i si aquest espai es pot compartir en un ambient protegit i sota la companyia dels cuidadors, permet incorporar rutines saludables per al nucli.

Conrear valors elevats i espais d’auto-escolta que potenciïn la col·laboració i el gaudir d’ajuda a compensar les exigències d’un sistema que demana resultats immediats i fomenta l’autoestima dels infants i el desenvolupament humà.

Descripció d’una classe:

  • Treballarem la presa de consciència del cos i les seves capacitats de moviment conscient.
  • Fomentarem la consciència en la respiració a través de diversos exercicis lúdics i de fàcil integració.
  • Treballarem cada dia una mini seqüència de nanses de ioga amb focus, per exemple: La columna, per desenvolupar la intercepció (o consciència interna) i potenciar l’autoimatge.
  • Incorporarem un espai de relaxació o consciència del descans i la quietud com a valor.
  • Tindrem al final “L’espai del silenci” on buscarem incorporar nocions de la meditació guiada.

Continguts:

  • Respiració conscient
  • Atenció dirigida a través d’activitats corporals i de sensopercepció
  • Descobrir el cos i la seva capacitat sensorial i creativa
  • Autoimatge
  • Ballar, font de creativitat expressiva
  • Asanes de ioga, un espai per jugar i sentir la respiració
  • Relaxació, educar els nens a parar per integrar
  • Meditació, un espai per estar en silenci i escoltar-me