Futbol sala

Adreçat a
1r-6è
Grups
  • Iniciació (1r i 2n)
  • Competició (3r-6è)
Material Calçat esportiu
Horaris
Professors Monitors de CET10
 Material Calçat esportiu i roba còmoda. 

Nivells

Iniciació (1r-2n)

Té com a objectiu principal divertir-se practicant esport. S’utilitza el joc (especialment cooperatiu) com a eina fonamental per l’aprenentatge i desenvolupament de les habilitats individuals i col·lectives del grup de nens/es. Durant aquests dos anys, es treballa prioritàriament el desenvolupament de les capacitats i tècnica individual de cadascun dels nens/es (domini de la pilota, conducció, passades, xut…).

Competició (3r – 6è)

Futbol sala

També té com a objectiu principal divertir-se, però alhora es fa un salt molt important en l’enfocament de l’activitat. Passar d’iniciació a competició implica exigir un nivell superior d’esforç als nen/es a l’hora de fer els exercicis, jocs…així com conèixer a fons (a poc a poc i de manera contínua al llarg dels 4 anys) gran part de les particularitats que té el futbol sala (joc d’equip, normes, sistemes de joc, estratègia…). L’objectiu final és aconseguir aplicar correctament als partits setmanals tots els conceptes explicats i posats en pràctica als entrenaments. Tot això, sense deixar de banda el progrés individual de cada nen. Hi ha 2 etapes:

  • 3r i 4t: cursos on es fa un treball d’aprenentatge de moltes coses noves. En començar competició, s’ha d’ensenyar al grup de nens/es les normes de la pròpia competició, els diferents sistemes de jocs (col·locació a la pista, funcions de cada posició…). El canvi més radical és haver de jugar partits setmanalment. Així doncs, es tracta d’una etapa amb molts canvis, i on l’objectiu principal és el d’aconseguir una bona adaptació del grup de nens/es a aquests canvis.
  • 5è i 6è: una vegada assolits els conceptes bàsics i aconseguit el coneixement i adaptació al sistema de competició i tot el que l’envolta, estem a una fase de perfeccionament de tot el que s’ha après a 3r i 4t. S’augmenta el grau de complexitat en els exercicis i activitats, així com s’introdueixen noves variables dins dels sistemes de jocs explicats, a l’estratègia, etc., per continuar amb el progrés tant individual com col·lectiu del grup.