Felicitats, Bogatell!!
La comparsa de l’Escola Bogatell guanya el premi de la Rua de Carnestoltes del Poblenou
Dissabte al matí un grup ben engrescat de mares, pares, avis i criatures es troben al pati de l’escola equipats amb tisores, cúters, cordill, globus, teles, cartrons, escales, brides, cinta americana, xarxes… però sobretot carregats amb la il·lusió i l’entusiasme de fer vogar el Bogatell, de remar plegats cap una aventura espaterrant: la rua de Carnestoltes del Poblenou.
Feia setmanes que la comissió de Carnestoltes treballava de valent en les peces de la disfressa i les instruccions per confeccionar-la així com en el prototip dels elements del camió i en tot el que calia per posar en solfa la comparsa Salvem els oceans. A les classes, nens i nenes van elaborar amb l’ajuda de les mestres uns magnífics peixos, estrelles i cavallets de mar, meduses, algues i anèmones que van fer del camió del Bogatell el més vistós, acolorit i afavorit de tota la Rua.
Dissabte a la tarda un grup ben engrescat de famílies es troben a la Rambla del Poblenou. Equipats amb vestits de submarinista, bombones d’oxigen, peus d’ànec artesanals i ulleres es preparen per fer la immersió en el camió-submarí del Bogatell Salvem els oceans i endinsar-se a la Rua. Entre música, confetti i rialles tots plegats fan vogar el Bogatell. I pel camí saluden els amics i coneguts i els no coneguts i se n’afegeixen de nous Rambla avall i Rambla amunt.
Dissabte al vespre un grup de famílies contentes i cansades naveguen cap a port, cap al pati de l’escola. El submarí-camió ha complert la seva tasca, ara cal desmantellar-lo i deixar-lo descansar fins a la propera aventura. Desmunten els decorats, escombren el confetti i de cop sonen els telèfons, es disparen els whatsapps: “Hem guanyat! Ens han donat el premi!” Satisfets, emocionats, els submarinistes del pati i els que encara són a la rua riuen i s’abracen. Hem guanyat, sí. Però el millor de tot és que hem fet escola, hem fet barri, hem vogat pel Bogatell.
Felicitats, campions!! Voguem plegats pel Bogatell!